divendres, 4 de juny del 2010

Ahir va ser la darrera classe d'Intervenció a l'aula i vam estar veure el recorregut que havíem de seguir per portar els nens de les escoles.

I avui ha sigut el gran dia! He arribat a les 9 a l'edifici del teatre i m'he trobat a les meves companyes amb samarretes del mateix color per fer lo de les danses, i jo com a guia m'he posat els meus distintius. Cap a les 9.30-9.45 han arribat el nens de l'escola Eulàlia Bota, precisament els que jo portava amb l'Anna Plans i la Noelia.

La veritat és que m'ha fet molta il·lusió veure'ls després de tant de temps, ja que feia més de tres setmanes, si no recordo malament, que no els veia. A més, m'ha encantat que ells s'enrecordessin de mi i hagin estat tant carinyosos.

Després de baixar de l'autocar els hem posat sota el porxo perquè no els hi donés tant el sol, ja que avui hem tingut un dia super solejat! Com que la Mercè, la mestra de la classe dels Pegassos veia que no s'estarien molt quiets esperant la resta de les escoles ha decidit emportar-se la seva classe darrera del porxo i els nens s'han posat a jugar als conillets. Jo no coneixia aquest joc i consisteix en què hi ha un nombre de caus i uns quants nens fan de conills i dos o tres de llebres. Llavors es canta una mini cançó i els nens han de sortir corrents cap a un altre cau, si els enxampen queden eliminats fins començar una altre partida. Pel que he vist els hi agrada molt aquest joc i hi juguen bastant.

Tot seguit ens hem posat sota el porxo en rotllana perquè els nens esmorzessin galetes que els han portat de l'escola si no m'equivoco. Una vegada hem acabat els hem portat al lavabos i a veure una mica d'aigua i els hem col·locat en l'escala per la foto que en han fet. La veritat és que es veia moltissima gent i ha sigut una bogeria. Els nens s'han portat molt bé durant totes les activitats i els talles que hem fet i han sabut guardar les formes.

La nostra primera activitat era el recorregut i s'han començat a esquitxar els uns als altres en aquesta mena de "piscina" que hi havia al claustre; quan hem entrat a la biblioteca han estat molt en silenci, més del que jo hem pensava de fet, i els alumnes que estaven estudiant se'ns quedaven mirant i es reien, m'ha fet gràcia.

Una vegada hem sortit de la biblioteca hem anat a la sala de contes i s'han inventat un conte on els protagonistes eren en Bob Esponja, Spiderman i la Sirenita; ha sigut molt graciós.

Ja per últim hem marxat cap a la zona de danses i hem fet dues danses. La primera amb la cançó de High School Musical amb passos molt senzills , i el segon era el de la rodanxa del club super 3. Sincerament, en aquest ball ens ho hem passat bé tant ells com nosaltres ballant aquestes cançons. Primer amb els nens l'hem ballat dues vegades, però és que després nosaltres potser l'hem ballat com 4 vegades més. I la veritat és que ha sigut genial quan hem sortit totes les de classe i ens hem posat a ballar aquesta cançó i poc a poc s'han anat afegint els nens amb les mestres fins que hem fet una rotllana super gran amb una més petitona dins i al final els nens ja s'havien après tots el passos i ho feien molt bé.

Ja eren la una doncs, i els nens començaven a tenir gana pel que hem acompanyat a les escoles al Palau de les Heures perquè anessin a menjar i algunes de les companyes s'ha quedat amb ells. Jo no he pogut quedar-me perquè he tingut curset de monitora des de les 4 fins les 8 i no em donava temps d'arribar llavors, però m'hagués agradat quedar-me una estoneta més amb ells.

Tal i com vaig comentar en una altre publicació del blog, aquesta experiència podia ser o un caos o podia sortir molt bé, penso que, en general, ha sortit molt bé i els nens s'ho han passat bé. De tota manera, penso que hauríem d'haver tingut més temps per preparar millor algunes de les activitats i haver-nos organitzat millor. Així, si l'any que bé es torna a portar a terme aquest projecte podem tenir aquests aspectes en compte.

Bé, torno a repetir però, que l'experiència ha sigut espectacular i se m'han posat els pèls de punta quan he vist aquesta quantitat de nens i mestres en el nostre campus i pel que parlat amb les meves companyes després de tot, a elles també els ha impactat l'escena.

Al final tot ha resultat sortit bé i això ja és una sort per la quantitat de gent que erem; al cap i a la fí podem estar satisfetes de la gran festa de les que hem sigut participes!

Realment ha sigut una bonba manera d'acabar l'assignatura i personalment ha sigut un matí de desconnexió i dedicació exclusiva a aquests nens tan preciosos!

María

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada