dissabte, 5 de juny del 2010

I vet aquí un gos i vet aquí un gat que l'assignatura d'Intervenció ja s'ha acabat!

Bé, com que l'assignatura ja s'acaba m'agradaria fer una breu reflexió sobre el que ha suposat per mi l'assignatura.

Per començar m'agradaria dir que ha sigut l'assignatura més pràctica que hem fet amb diferència de totes les que he cursat aquest any i això té moltes coses positives. És a dir, quan a mi m’introdueixen classes amb dinàmiques o amb alguna activitat que comporti implicar-nos física i psíquicament em motiva molt més que no pas començar amb teoria i, de fet, penso que s'obtenen millors resultats. Per tant, gairebé hem fet classes teòriques realment, però els llibres de lectura ens han portat a ella. Vull dir que a mesura que nosaltres fèiem les exposicions sortien temes molt interessants dels quals s'han extret una gran quantitat d'informació i és això el que ens ha servit per reflexionar i per aprendre.

A més, el fet d'haver de preparar una dinàmica per a tota la classe i fer una exposició, encara que siguin vint minuts, suposa actuar com a mestres perquè havíem de preparar la classe per les nostres companyes. Penso que els temes que han anat sorgint dels llibres han sigut molt profitosos i hem pogut tractar altres aspectes arrel d'ells.

Aquesta assignatura també ha estat, d'alguna manera, molt centrada en els sentiments, les emocions i l'espíritu de les persones, perquè directa o indirectament cada dia tractàvem aquest tema i ens feia preguntar-nos l'humor amb el que ens havíem llevat, les preocupacions que teníem o les solucions que podíem portar a terme a aquestes preocupacions. El que vull dir és que ha sigut molt rellevant la manera de sentir i estar cada dia a classe. Aquesta és una de les coses que més m'ha agradat perquè, crec que en general, no fem sovint massa cas a aquesta part de la nostra ànima i trobo que és de les més destacables .Això m’ha servit per conèixer parts de la meva personalitat que fins ara no tenia del tot clares. Així com també ens ha permès conèixer característiques de les nostres companyes.

Durant l'assignatura també hem treballat diferents metodologies de treball i hem après noves formes d'enfocar informació o transmetre-la a les persones. Per tant, ha suposat també l'aprenentatge de noves activitats i noves formes de treballar els diferents aspectes d'un tema. Cal dir doncs, que ara el nostre ventall de possibilitats és molt més ampli que al principi, que és del que es tractava. Amb això, faré referència a les lectures que hem portat a terme i és que les dos han sigut molt interessants. Són llibres que jo anteriorment no coneixia i ens han aportat molts coneixements nous sobre les persones, les mestres i sobretot els infants, que al cap i a la fi són els nostres protagonistes.

He de comentar també que l'estança a les escola ha suposat una experiència única i sensacional per a mi, és a dir, mai abans havia tingut l'oportunitat d'estar en una classe amb nens i veure com funcionen: com aprenen, què fan, què suposa per a ells anar a l'escola i l'actitud que tenen, etc. També ha sigut interessant perquè he format part d’aquest aprenentatge perquè estava allà amb ells, els he pogut ajudar quan m’ho han demanat i quan no també, és a dir, m’he sentit partícip dels grups i la sensació viscuda és molt bona.


Bé, com que l'assignatura ja s'acaba m'agradaria fer una breu reflexió sobre el que ha suposat per mi l'assignatura.

Per començar m'agradaria dir que ha sigut l'assignatura més pràctica que hem fet amb diferència de totes les que he cursat aquest any i això té moltes coses positives. És a dir, quan a mi m’introdueixen classes amb dinàmiques o amb alguna activitat que comporti implicar-nos física i psíquicament em motiva molt més que no pas començar amb teoria i, de fet, penso que s'obtenen millors resultats. Per tant, gairebé hem fet classes teòriques realment, però els llibres de lectura ens han portat a ella. Vull dir que a mesura que nosaltres fèiem les exposicions sortien temes molt interessants dels quals s'han extret una gran quantitat d'informació i és això el que ens ha servit per reflexionar i per aprendre.

A més, el fet d'haver de preparar una dinàmica per a tota la classe i fer una exposició, encara que siguin vint minuts, suposa actuar com a mestres perquè havíem de preparar la classe per les nostres companyes. Penso que els temes que han anat sorgint dels llibres han sigut molt profitosos i hem pogut tractar altres aspectes arrel d'ells.

Aquesta assignatura també ha estat, d'alguna manera, molt centrada en els sentiments, les emocions i l'espíritu de les persones, perquè directa o indirectament cada dia tractàvem aquest tema i ens feia preguntar-nos l'humor amb el que ens havíem llevat, les preocupacions que teníem o les solucions que podíem portar a terme a aquestes preocupacions. El que vull dir és que ha sigut molt rellevant la manera de sentir i estar cada dia a classe. Aquesta és una de les coses que més m'ha agradat perquè, crec que en general, no fem sovint massa cas a aquesta part de la nostra ànima i trobo que és de les més destacables .Això m’ha servit per conèixer parts de la meva personalitat que fins ara no tenia del tot clares. Així com també ens ha permès conèixer característiques de les nostres companyes.

Durant l'assignatura també hem treballat diferents metodologies de treball i hem après noves formes d'enfocar informació o transmetre-la a les persones. Per tant, ha suposat també l'aprenentatge de noves activitats i noves formes de treballar els diferents aspectes d'un tema. Cal dir doncs, que ara el nostre ventall de possibilitats és molt més ampli que al principi, que és del que es tractava. Amb això, faré referència a les lectures que hem portat a terme i és que les dos han sigut molt interessants. Són llibres que jo anteriorment no coneixia i ens han aportat molts coneixements nous sobre les persones, les mestres i sobretot els infants, que al cap i a la fi són els nostres protagonistes.

He de comentar també que l'estança a les escola ha suposat una experiència única i sensacional per a mi, és a dir, mai abans havia tingut l'oportunitat d'estar en una classe amb nens i veure com funcionen: com aprenen, què fan, què suposa per a ells anar a l'escola i l'actitud que tenen, etc. També ha sigut interessant perquè he format part d’aquest aprenentatge perquè estava allà amb ells, els he pogut ajudar quan m’ho han demanat i quan no també, és a dir, m’he sentit partícip dels grups i la sensació viscuda és molt bona.

En síntesi, tot el que m'ha aportat l'assignatura està sent molt útil i també ho serà quan ho hagi de posar en pràctica en les meves classes. Aquest tipus de coses són el que ens fan continuar tenint ganes d'aprendre i arribar més enllà en la nostra futura professió. És, per tant, el meu fil conductor, és a dir, trobar coses noves cada dia, nous reptes que poguem assolir i nous aprenentatges que poguem fer.

Per tant, direm adéu aquesta assignatura, però donarem la benvinguda a tot el que ens fassi seguir endavant, com les nostres ganes d'aprendre o la simple necessitat d'estar amb un infant per tal de realitzar-me com a persona.



María

1 comentaris:

af ha dit...

Fantàstic Maria, fins i tot duplicat ;)

Publica un comentari a l'entrada