dimarts, 16 de març del 2010

Primer dia de co-tutories

Avui ha sigut la primera classe de co-tutories que hem fet des de que va començar el curs.
La meva parella en aquest cas, és l'Anna ja que havíem d'escollir una persona per formar la parella que anés a l'escola un dia diferent del nostre.

Hem tingut la sort que ella tenia el portàtil i a mesura que m'anava explicant què havia fet a l'escola i a classe m'ho ha anat ensenyant amb el blog.

Les persones del torn de dijous portem una classe menys perquè dimarts passat va nevar i per tant no vam poder assistir a classe.
L'Anna m'ha explicat que hi ha coses que nosaltres hem fet que elles també, com per exemple l'exercici d'escriure el nostre primer dia amb la música o la preparació d'un primer dia de classes com a professores.
Elles han tingut la sort de poder estar amb unes alumnes de tercer de pedagogia a la classe, ja que van fer una classe amb elles en la què els hi van explicar que elles feien l'assignatura de Materials Didàctics i bàsicament consistia en avaluar qualsevol material didàctic. La seva avaluació seria construir o fer un nou material didàctic que encara no existeixi.
M'ha comentat també que van estar una classe amb la Patricia (l'altre professora).

L'Anna també va a l'escola de l'Eulàlia Bota però ella com hi va dimarts no fa tallers sinó espais. Hi ha espais de construccions, de plàstica, d'hort... i la veritat és que m'agradaria provar com són.
Ella està en el de plàstica amb la Rebeca i m'ha explicat coses que han fet que m'han deixat al·lucinada perquè jo quan era petita no recordava fer aquestes coses, com per exemple tocar una pasta de sal freda i calenta per saber què és el fer i què és el calor.
A més, una de les altres característiques dels espais és que estan barrejats els alumnes de P-3, P-4 i P-5 i això és realment nou i innovador ja que no havia escoltat mai. Segurament tindrà els seus avantatges i inconvenients, però és una experiència que m'agradaria tenir.


Gairebé hem estat fent les mateixes coses a classe que l'altre grup i per tant no hi ha molta diferència.
Realment estem aprenent de tota aquesta experiència de les escoles, de les classes a la uni i d'allò que la gent d'aquests àmbits i sobretot, els propis nens ens aporten.

Per últim l'Anna i jo hem escrit en un full unes quantes premisses i idees per aportar al power point que portarem el proper dia de classe.


María.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada