dimarts, 2 de març del 2010

Avui ha sigut una classe tranquil·la, però avui no hem tingut música, llàstima.

Per començar ens hem posat per parelles perquè havíem de planificar com seria el nostre primer dia com a professores dins de qualsevol classe d'infantil.
La meva parella ha sigut la Gemma i hem escollit una classe de P-5, perquè hem cregut que seria més fàcil i tindríem més coses per aportar perquè són els més grans dins del cicle d'infantil.

La nostra proposta consistia al principi de la classe en la presentació de les professores, és a dir, com ens dèiem, explica'ls-hi que seríem les seves professores durant el curs, que veníem a aprendre passant-lo be, etc. En el cas que hi hagués algun nen nouvingut (ja sigui immigrant o no) faríem una presentació d'aquesta persona per tal que es senti més integrada dins la classe i es pugui començar a relacionar amb els demés companys.

Una vegada ens haguem presentat ensenyaríem al grup-classe quins eren els espais als que ells tenien accés, com per exemple el pati, el lavabo o el propi menjador de l'escola quan toqués. D'aquesta manera també sabrien quina és la distribució de la classe i així tindrien un primer contacte amb els espais els quals s'haurien d'anar familiaritzant.
Un cop haguem ensenyat els espais, proposaríem fer unes activitats per tal de que els nens es coneguessin una mica i expliquessin a la resta de la classe què havien fet durant l'estiu, amb qui havien estat i on havien anat, la disposició seria de rotllana perquè així es veurien tots les cares, incluint-nos nosaltres mateixes en aquesta rotllana i explicant també nosaltres la nostra passada per l'estiu, etc.

Hem decidit que hi hagués un horari complet de matí i tarda perquè al no ser tant petits ja saben i són conscient de que han de passar més temps que ells a l'escola, per tant a la tarda els proposaríem que escollissin el personatge o animal que volguessin que representés la classe entre tots seguint els seus interessos o preferències. Una altre cosa que proposaríem és que a partir del primera dia cap endavant, els nens anessin portant materials per tal de decorar la classe segons el personatge o animal que haguessin escollit.
Deixant que siguin els nens mateixos qui escollissin el personatge que els representarà, estem fomentant el seu protagonisme en la classe, i per tant és un factor important.

Llavors, una vegada hem presentat totes les nostres planificacions, hem proposat, segons la nostra opinió, quins "pros" i "contras" trobàvem en la planificació de les companyes i perquè.
Moltes de les propostes estaven basades en classes de P-3 i per tant es parlava molt sobre els papers dels pares dins l'aula. I és que la majoria de les planificacions proposaven que els pares es quedessin una estona a classe per tal que els nens no es sentissin sols i estiguessin més segurs amb la presència dels pares a la classe.
Algunes estaven d'acord amb aquesta proposta i altre no, ja que deien que no havien d'acostumar-se gaire a que els pares estiguessin a classe perquè pot ser el dia següent també voldrien que els pares estiguessin a classe.

Totes les planificacions contenien un moment de joc lliure o regulat per tal que els nens es comuniquessin entre ells i també amb les professores ja que en segons quines edats tenen més dificultats a l'hora de comunicar-se.

Per tant, hem fet aquesta activitat per tal de posar-nos al lloc del mestre i a la vegada de l'alumne, per tal de veure el difícil que és la organització de l'aula, que coses podem fer i quines no...

I per a mi, el punt més important d'avui ha sigut el coneixement del Pla docent en el que ens tindrem que fixar la propera vegada que anem a les escoles per tal d'observar si realment es compleixen tots els requisits que es demanen en aquest Pla docent que són: la pràctica docent, les metodologies, l'avaluació (procés), l'ambient (organització), les necessitats de l'infant i el disseny de les intervencions.

María.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada