dissabte, 20 de març del 2010

Primera co-tutoria amb les mestres i visita a l'Aquàrium

Avui hem tingut la primera sessió de co-tutories amb les professores de les escoles.
Cada classe ha explicat què ens havia sorprès, quins dubtes teníem i què proposàvem de les escoles a les que anàvem.
Les professores ens van contestar amb molta certesa totes les preguntes que vam fer i ens van fer pensar en altres.
Un tema que es va tractar molt va ser l'avaluació dels nens, ja que a EI és bastant difícil perquè no funciona amb notes ni qualificacions, sinó mitjançant l'observació.
Les mestres van ressaltar que era el factor més important per avaluar un alumne perquè veien com evoluciona, que fa, etc. és com podem saber si realment ha adquirit els objectius del curs i a la vegada del cicle.


També es va parlar que per exemple a l'escola dels Encants barrejaven les tres classes de P-3 i els nens podien escollir quin "ambient" feien, és a dir, van sortir moltes maneres diferents de treballar.
Unes escoles ho feien per espais, altres per tallers, altres per ambients, etc. Ens van explicar també que els espais i els racons, per exemple, algunes escoles només els fan quan hi som nosaltres perquè som més gent a l'aula i és més fàcil controlar als nens, però quan només hi ha una mestra a l'aula es fa molt complicat.

Ens van remarcar molt que a l'EI el temps és molt flexible perquè segons els moments es poden adaptar les activitats però que com tothom necessitarien molt més temps per arribar a fer tot el que els hi demanen. S'intenta administrar de la manera millor possible però sempre és necessari una mica més. També es queixaven que els hi faltaven recursos i que aquest aspecte era molt important perquè era completament necessari per acabar d'enllestir tasques i per poder fer correctament tot el que han de portar a terme.


La veritat és que va ser bastant interessant perquè es van tractar alguns aspectes que fins al moment no s'havien tractat i van sorgir preguntes i debats a partir d'aquestes.

Penso també que algunes de les nostres propostes els hi poden servir per millorar a les seves escoles i del que si que estic segura és que les seves respostes i aportacions ens serviran a nosaltres pel futur.

Després de la co-tutoria vam anar a l’Aquàrium i va estar realment bé la sortida. Quan vam arribar ens van portar a l'auditori i ens van començar a explicar com són les instal·lacions i que serveis ofereixen, etc. quan de sobte van representar-nos un petit "
sketch" d'una obra que fan per nens petits que, per cert, va estar molt entretinguda i ens ho vam passar molt bé.
Ens van explicar també que tenen diferents projectes educatius segons les edats i els cicles, com és el cas de l'educació infantil, l'educació primària, l'educació secundària i la universitat. També tenien projectes per a persones professionals i per a empresaris.
Va ser interessant saber quines activitats tenen per a cada projecte i la intenció d'aquestes.

Per finalitzar vam poder gaudir de la visita a l’Aquàrium i va ser molt interessant, perquè jo per exemple només hi havia anat un cop i llavors em va resultar agradable poder gaudir de l'espectacle marítim.
M'agradaria posar una foto d'unes de les peixeres que més em va agradar que va ser una tropical:




Va ser fantàstic.

María.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada