dimarts, 18 de maig del 2010

Relaxació !

Avui hem començat el dia relaxadament, perquè la Paqui i l'Andrea han basat la seva presentació en aquest concepte. Han escollit dos fragments: un en què en Pau es portava molt malament i no feia cas del que els seus companys i la Clara li deien i un altre en què el seu comportament era correcte i ell mateix reconeixia que estava tranquil.
Han comparat les reaccions d'en Pau en situacions diferent i tot això ens ha portat a la dinàmica de relaxació en la qual hem après a respirar correctament: agafant aire pel nas fins que s'ompli completament la panxa, aguantar l'aire dos o tres segons i exhalar l'aire notant com es desinfla la panxa. La respiració ha sigut la base de la dinàmica ja que la resta d'exercicis els hem fet tenint molt controlada la respiració.
A més d'aprendre nosaltres tècniques de respiració també hem treballat diferents exercicis que podem fer servir a l'aula amb els nens perquè si vénen molt esbarats del pati o surten de la classe de psicomotrocitat i estan una mica moguts, sapiguem com calmar una mica el ambient.
Per finalitzar la dinàmica ens han explicat una història en la qual cadascuna de nosaltres era la protagonista d'aquesta història i realment m'he sentit protagonista i identificada en la història. Aquest recurs jo ja el coneixia perquè en moments anteriors de la meva vida he necessitat aquest tipus d'evasió del món que per a mi suposen aquesta mena d'exercicis perquè sóc molt nerviosa. És a dir, estic acostumada a aquests tipus d'exercicis, però cada vegada que hem proposen nous models em sento bé i còmode amb l'experiència.
Tot seguit ens han preguntat com ens havíem sentit i bé, tal i com acabo d'explicar m'he sentit protagonista del compte i m'he sentit molt còmode i reflexada. També ens han preguntat si creiem que aquests exercicis són beneficiosos pels nens i penso que si, que són molt convenients pels nens perquè penso que és una manera de canalitzar i controlar els seus nervis o moments de ràbia, etc.
La veritat és que m'ha agradat molt aquesta exposició i penso que ha sigut molt profitosa en tots els aspectes.

Després de l'exposició hem treballat el joc: què era, quins tipus de jocs hi havia i quins possibles objectius podíem extreure de cada joc. Hem jugat a tres jocs diferents: el director d'orquestra, en el qual es treballava l'atenció, els instruments de música i la rapidesa; el pistoler, on es treballava el moviment, la rapidesa en parlar i la memòria; i el míssil, l'elefant i la gelatina, on es treballava la memòria, la coordinació amb el company i la pèrdua de vergonya. Ens hem divertit molt i hem rigut molt també.
A més, hem reflexionat sobre la manera d'enfocar els jocs, i és que no només és necessari explicar el joc i prou, sinó tenir en compte els possibles conflictes que es poden generar i també hem d'estudiar les vessants que el joc pot adoptar, etc.
Malgrat tot, ja queden poques classes i no crec que es pugin repetir sessions d'aquest tipus que per a mi són de desconnexió total i em van sensacionalment bé ara que comencem amb l'època d'exàmens.

María.


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada